Culturele Hoofdstad 2018

2018 stond voor Leeuwarden-Fryslân én voor Haan Reclamewerk voor een groot deel in het teken van Leeuwarden-Fryslân Culturele Hoofdstad 2018. Een jaar dat, door de hoeveelheid werkzaamheden en de snelheid waarmee deze uitgevoerd moest worden, voorbij vlóóg. Met in totaal 5,4 miljoen bezoekers, waarvan 51% Friezen en 49% uit de rest van het land en het buitenland, moest de provincie er tot in de puntjes verzorgd uitzien.

Wat was de opdracht?

Met Haan Reclamewerk verwelkomde CH2018 een partij die, als business partner en preferred supplier, hen ontzorgde op het gebied van signing en citydressing. Haan Reclamewerk fungeerde in 2018, en in de aanloop naar 2018, als aangewezen partij waarbij alles met betrekking tot signing en citydressing uitgezet kon worden; van het bewaken van de huisstijl tot het versieren van steden en dorpen, aan alles werd gedacht!

Wat was de rol van Haan?

Met onder andere een doek van ruim 400m2 tegen de gevel van stadsschouwburg ‘de Harmonie’, het bestickeren van fietsenstallingen, bushokjes, gebouwen en het plaatsen van meer dan 200 vlaggenmasten en duizenden banieren en vlaggen werd werkelijk geen kans onbenut gelaten om de stad en de rest van de provincie te versieren met de uitingen van CH2018. Haan Reclamewerk verzorgde de complete aankleding gedurende de opening in januari, kleedde diverse evenementen (waaronder het drukbezochte Reuzen van Royal de Luxe) aan en vergeet ook niet de enorme hoeveelheid bisonyl doeken om de bouwplaatsen te verbergen. Alles om de provincie en stad aan te kleden!