Doozo

De naam Doozo komt je vast niet onbekend voor. In 2012 kreeg het populaire sushi restaurant uit Leeuwarden landelijke bekendheid door de deelname aan het tv-programma ‘Mijn tent is top’. Door een metamorfose van het Ruiterskwartier, waar Doozo destijds was gevestigd, moest de Leeuwarder sushi-legende helaas plaatsmaken voor een uitgaansgelegenheid. Sinds 1 juli 2020 is Doozo back in town met een take-away, delivery, catering en workshops concept. Vanaf een zichtlocatie aan de Harlingerstraatweg (nabij het Europaplein) worden hier de lekkerste ramen soup, sushi en poké bowls bereid.

De opdracht

De kwaliteit van de zelf gemaakte Sushi waar Doozo om bekend staat, moet ook terugkomen in de binnen- en buitenreclame van het pand. De uitstraling zal daarbij moeten aansluiten bij het product en hiermee de Japanse sfeer. Een uitdaging die we graag aangaan!

Onze ontwerpstudio heeft zich verdiept in de Japanse keuken en een concept gepresenteerd welke kenmerkend is voor ‘het land van de rijzende zon’ en de kwaliteit waar Doozo voor staat.

De uitvoering

Na goedkeuring van het concept, zijn we aan de slag gegaan met de uitvoering. Zo is er voor de buitenreclame een strakke lichtreclame gemaakt in een gegoten acrylaat voorzien van LED verlichting. Qua binnenreclame hebben we ervoor gekozen om diverse muren aan te kleden met Airtex fotobehang. Tevens is er een grote visual in de kookstudio gemaakt met een print van Japanse geisha’s en zijn de keukenwanden voorzien van dibond panelen met full colour prints (tegelmotief). Om de bezorgers ook in style op pad te sturen hebben we de elektrische fietsen ook direct voorzien van belettering. Itadakimasu!