Eurohotel

Het Eurohotel is een begrip in Friesland. Het is een oud en vertrouwd adres voor een overnachting in de hoofdstad maar onder leiding van een jong management is het een eigentijds en goed geleid horecabedrijf geworden. Het zogenaamde cityhotel telt 45 kamers en twee appartementen. De bereikbaarheid is uitstekend aan een druk verkeersplein, tegelijk merk je daar binnen niets van. Met de mooie ligging op een zichtlocatie aan het Europlein was de investering in nieuwe lichtreclames prima te verantwoorden.

De opdracht

De nieuwe directie heeft al heel wat vernieuwingen doorgevoerd in het hotel. Zo zijn de kamers gemoderniseerd, kreeg het wellnessgedeelte een opknapbeurt en ondergingen het restaurant, de vergaderzaal en de lounge een metamorfose. Voor een hapje en een drankje kunnen gasten terecht in het vernieuwde WKNDS restaurant. Natuurlijk wil je gasten nu ook graag duidelijk laten zien waar je zit. Met de nieuwe lichtreclame op de gevel op de begane grond en op grote hoogte op het dak hebben we doeltreffend aan dat verzoek voldaan zoals de foto’s laten zien.

De uitvoering

De naam van het Eurohotel wordt in het logo lekker bescheiden met kleine letters beschreven. De lichtreclame op het dak is dat duidelijk niet. Deze meet maar liefst 10,5 bij 1 meter. Door de energiezuinige LED-verlichting blijft het stroomverbruik bescheiden. De keuze voor betrouwbare verlichting en duurzame materialen is goed te verantwoorden gezien de plaatsing op het dak. Op de begane grond komt dezelfde belettering in bescheiden formaat nog eens terug. Al met al een leuk project waar we met plezier naar kijken op weg naar een volgende klant!