Musical De Tocht

Musical De Tocht is een productie van formaat die de magie van De Elfstedentocht tot leven brengt in het speciaal daarvoor gebouwde Friso Theater in Leeuwarden. Mogelijk gemaakt door een 360 graden ijsvloer van maar liefst 2.000 m2 en een grote groep acteurs en vrijwilligers. Bezoekers worden meegenomen in het aansprekende verhaal van vijf schaatsvrienden. Speciale projectietechnieken brengen het typische Elfstedengevoel echt tot leven, je weet als bezoeker soms niet waar je moet kijken! Team Haan Reclamewerk heeft in drie weken tijd in eigen huis alle signing voor het theater en de verdere infrastructuur rondom het theater geproduceerd en op locatie gemonteerd. Een prachtige klus die de nodige uitdagingen met zich meebracht.

Case video

De opdracht

Alles is groots aan spektakelmusical ‘De Tocht’. Voor de signing van het Friso theater mocht dan ook flink uitgepakt worden. Belangrijke randvoorwaarde daarbij was dat aan de constructie van het pand geen wijzigingen mochten worden aangebracht. In de toekomst zal het gebouw namelijk voor andere doeleinden worden gebruikt. Bezoekers worden vanaf de parkeerplaats begeleid door allerlei kleurrijke uitingen en praktische routewijzers. De organisatie waardeerde ons totaalpakket en de beschikbaarheid van vakmensen voor alle werkzaamheden op locatie. Ze vroegen één aanspreekpunt voor het complete traject en dat kon het enthousiaste team Haan Reclamewerk zeker bieden. Binnen de gestelde deadline van drie weken haalden ze keurig op tijd de eindstreep.

De uitvoering

In verschillende sessies hebben we samen met de opdrachtgever het creatieve concept en alle signing uitgewerkt. De gekozen materialen zijn daarop door ons team in Stiens in productie genomen. Voor de aankleding op locatie werden onze meest ervaren monteurs gedetacheerd. Er is flink uitgepakt, van de lichtreclame op de zijgevel, vlaggenmasten, bouwhekdoeken, SquareSigns (reclamezuilen) en parkeeraanduidingen tot het beplakken van de gevels, de aankleding van de entreepoort en het plaatsen van allerlei bordjes. Echt een veel omvattende uitdaging dus.

Voor de decoratie van het theater kozen we voor full colour geprint vinylfolie. Visueel aantrekkelijk en heel mooi te verwerken. Aan de voorzijde alleen werd al zo’n 465 m2 van dit kleurrijke materiaal toegepast. Op de zichtzijde van het theater plaatsen we voor de herkenbaarheid een gigantische blauwe strook van 65 meter met het thema van De Tocht en een enorme lichtreclame. Overal is er rekening mee gehouden dat het theater op termijn een nieuwe bestemming krijgt. Zo kan de constructie voor de lichtreclame hergebruikt worden en laat de signing zich onzichtbaar verwijderen. Duurzaam en tegelijk kostenbesparend. De reacties van het publiek zijn lovend, de kaartverkoop loopt geweldig, kortom een project waar we als Friezen trots op kunnen zijn!